Persondatapolitik (GDPR)

1. Formål
Et af Nordfrims overordnede mål er at opretholde et højt niveau af sikkerhed for vores kunder og medarbejdere – dette gør sig også gældende, når det kommer til beskyttelsen af personoplysninger.

Nordfrim ønsker med denne politik at kortlægge på klar og overskuelig vis, hvordan vi håndterer dine personoplysninger.

2. Nordfrims opbevaring af personoplysninger
Nordfrim har brug for visse personoplysninger for at kunne levere målrettet information, ekspedere bestillinger og øvrige tjenester til dig. Nordfrim indsamler kun de personoplysninger, som er nødvendige for at levere en ydelse til dig.

Nordfrim registrerer og opbevarer dine persondata, herunder navn, titel,  adresse, e-mail, telefonnumre m.m., så vi kan behandle dine ordrer og forespørgsler. Personoplysningerne er sikret lagret på servere i Danmark.

Ligeledes opbevarer vi din købshistorik:  fakturaer, kreditnotaer m.m. for at kunne yde den nødvendige kundeservice til dig.

Du kan opdatere dine oplysninger ved at logge ind på hjemmesiden, herunder vælge ”Mine sider”.

Ved køb med betalingskort samarbejder vi med en autoriseret betalingsformidler (AltaPay), som kontrollerer gyldigheden af kortet direkte hos banken. Betalingsformidleren behandler oplysningerne i overensstemmelse med international sikkerhedsstandard PBS, som kortselskaberne Visa og MasterCard står bag. Dermed behandles betalingsoplysningerne på en sikker måde, og Nordfrim har ingen adgang til disse.

Oplysninger om betalingskort opbevares kun under forudsætning af eksplicit samtykke hertil. Betalingsoplysningerne anvendes ved hjælp af betalingstokens, hvilket betyder at oplysninger opbevares sikkert hos vores betalingsformidler og ikke direkte hos Nordfrim.

Ud over de oplysninger, som du selv afgiver i forbindelse med din brugeroprettelse eller indtaster i forbindelse med bestilling af varer på hjemmesiden, anvendes cookies. Cookies er digitale informationspakker, som hjemmesiden lagrer på din harddisk. Der lagres ikke personhenførbare oplysninger i en cookie. Vi anvender cookies for at forbedre hjemmesidens funktioner og lette din adgang hertil. En cookie er en lille bid information om brugeren i form af en .txt-fil, som udveksles mellem browser og server. Vi bruger to slags cookies. I enkelte af vores webservices bruger vi "sessions-cookies", så vi kan sende de rigtige websider til den rette person. Sessionscookien er midlertidig. Den eksisterer kun så længe browservinduet er åbent, og den slettes når browseren, f.eks. Internet Explorer, lukkes. Til pop-up vinduer og generel webstatistik bruger vi permanente cookies, der gemmes på din computer. For at kunne videreudvikle og forbedre vores hjemmeside fører vi statistik over, hvordan du bruger hjemmesiden. Statistikken anvendes udelukkende i opsummeret form, f.eks. til at se, hvilke sider og browsere, du bruger mest. Disse statistikker er anonymiserede og bruges til at skabe øget brugervenlighed og måle effektivitet af tjenester.

3. Nordfrims anvendelse af personoplysninger
Nordfrim anvender dine personoplysninger til følgende:

  • levering af dine varer
  • kommunikation i forbindelse med ordrer, betaling og tilbud
  • individuel markedsføring, målretning af tilbud til dine samleområder
  • undersøgelser, statistik og analyser til forbedring af vores kundeservice
  • i forbindelse med eventuelt opståede retskrav

Nordfrim deler dine oplysninger med vore leverandører i forbindelse med udsendelse af marketing-materiale, og ligeledes med offentlige myndigheder, såfremt det er påkrævet i henhold til loven. Såfremt vi deler oplysninger med tredjepart, deler vi kun de almindelige informationer, du selv har indtastet på vores hjemmeside.

Som kunde hos Nordfrim accepterer du, at vi behandler dine personoplysninger iht. denne persondatapolitik.

4. Nordfrims procedure for rettelse og sletning af personoplysninger
Du har altid mulighed for at få indsigt i de data, vi har registreret om dig. Du kan gøre indsigelse mod enhver registrering i henhold til reglerne i Persondataloven.

Hvis du er kunde hos Nordfrim, opbevarer vi dine mailhenvendelser lige så længe, du er kunde. Ifølge bogføringsloven skal Nordfrim opbevare nogle oplysninger i fem år. Af hensyn til produktgaranti skal vi opbevare oplysninger om køb 2 år efter købet. Hvis du ikke er kunde, opbevarer vi dine mailhenvendelser, så længe det er relevant af hensyn til sagen. De oplysninger, du giver, når du opretter brugernavn og password til visse af vores services, gemmer vi så længe din bruger er aktiv. Derefter sletter vi dem både på vore back-ups og i vore arkiver efter 30 dage.

Når du tilmelder dig nyhedsmails gemmer vi din e-mail, indtil du afmelder dig. Du har altid mulighed for at angive, at du ikke fremover ønsker at modtage flere nyhedsmails eller andre oplysninger fra os.

For at være sikret mod virus og andre angreb, benytter vi anerkendt antivirus-software og firewalls.

5. Nordfrims medarbejderes behandling af personoplysninger
De medarbejdere, som beskæftiger sig med at servicere vores kunder, har adgang til de registrerede persondata. For at få adgang til disse persondata, skal medarbejderne logge ind med bruger-id og password. Password skiftes hver 3. måned, og medarbejdere, som forlader virksomheden, bliver deaktiveret i systemet.

De involverede medarbejdere har fået detaljeret information om reglerne for opbevaring og sletning af persondata, og vore medarbejdere kender reglerne for, hvordan man må behandle persondata og er naturligvis underlagt tavshedspligt.

6. Yderligere information
Du er altid velkommen til at skrive en mail til os på mail@nordfrim.dk eller ringe til vores kundeservice på +45 64821256, mandag til torsdag kl. 8-16.30 og fredag kl. 8-15.30.

Vind et gavekort til en værdi af DKK 400,-