Se stort billede
Hold musen over billedet for at zoome

Grønland - Bekæmpelsen af COVID-19 - Postfrisk miniark

Nr. 51179
DKK 68 00
Se fragt På lager

Ni dage før verdenssundhedsorganisationen WHO den 11. marts klassificerede coronavirus som en pandemi, godkendte den grønlandske regering, Naalakkersuisut, at optage sygdommen COVID-19 på liste A over alment farlige sygdomme. Meget tidligt i processen blev der i Grønland lavet videoer til skoler og arbejdsgivere. Der blev desuden lavet anbefalinger for adfærd i hjemmet og for adfærd uden for hjemmet. Der er også lavet anbefalinger for affaldshåndtering, rengøring og tøjvask. Der blev opretteten corona-hotline, som man kan ringe eller maile til. 16. marts 2020 blev det første tilfælde af COVID-19 smitte konstateret i Grønland. Fem måneder senere havde der været 13 bekræftede smittetilfælde i landet, der huser godt 56.000 indbyggere. Pr. 12. august 2020 har COVID-19 pandemien derved ikke kostet menneskeliv i Grønland. Grønlænderne forekommer med andre ord at være sluppet meget nådigt fra pandemien. Sundhedsledelsen blev i foråret kontaktet af POST Greenland med et tilbud om et særligt frimærke med tillægsværdidedikeret til kampen mod COVID-19 i Grønland.

Findes også i disse varianter  
Du vil måske også være interesseret i..