Ofte stillede spørgsmål - FAQ

  1. Hvordan leveres varer, jeg har bestilt?
  2. Hvordan betaler jeg for mine varer?
  3. Har I modtaget min bestilling?
  4. Hvor lang er leveringstiden?
  5. Kan min bestilling annulleres?
  6. Kan jeg ændre varer på min bestilling eller tilføje flere?
  7. Hvad er et abonnement?
  8. Hvordan kan jeg få yderligere oplysninger om en vare?
  9. Hvordan returnerer jeg en vare?
  10. Hvordan er mine klagemuligheder?
  11. Hvilke data registeres af Nordfrim?
  12. Hvad er auktion?
  13. Hvad er en kampagnekode og hvordan benyttes den?

1. Hvordan leveres varer, jeg har bestilt?

Når de ønskede varer er lagt i kurven, skal du vælge hvilken leveringsform, du ønsker.

De bestilte varer kan sendes til din privatadresse
Sendes varerne som pakke, vil du modtage en mail, når din pakke er afsendt fra Nordfrim. I  mailen er et link til Post Danmark, hvor du kan følge pakken.

Dine varer kan sendes til en anden leveringsadresse
Du kan vælge at få dine varer sendt til en anden leveringsadresse end den adresse, der står på din konto hos os. Dette gælder kun for privatadresser. Ellers skal du vælge "Erhvervspakke".

Få din pakke sendt til din arbejdsplads (Erhvervspakke)

Få dine varer sendt til din Pakkeboks
Opret en Pakkeboks hos Post Danmark og du kan hente dine pakker når det passer dig. 
Læs mere om Pakkeboks her.

Få dine varer sendt via Modtagerflex:
Du har mulighed for at få dine pakker leveret på din bopæl, også når du ikke er hjemme (Modtagerflex). Du skal oprette en aftale med Post Danmark her. Læs mere her.

2. Hvordan betaler jeg for mine varer?

Nordfrim tilbyder forskellige betalingsformer. Betalingsformen vælges når du går til kassen.

Faktura/vedlagt regning
Du kan vælge at få dine varer sendt vedlagt faktura.
Større køb vil eventuelt blive sendt pr. postopkrav.

Betalingskort/kreditkort
Når du handler på nordfrim.dk, kan du benytte et af følgende betalingskort: Dankort, Mastercard, Visa og Visa Electron. Betaling, inkl. kortgebyret, hæves først, når vi har afsendt dine varer. Varer, der noteres i restordre og først leveres senere, vil ikke automatisk blive betalt via betalingskort/kreditkort, selvom hovedordren er betalt med betalingskort/kreditkort. Vi vil i stedet sende en faktura sammen med varen.

MobilePay
Nu kan du betale med MobilePay. Det betyder, at det ikke længere er nødvendigt at indtaste alle dine kortoplysninger. Dit telefonnummer - og din mobil - er alt du behøver. (Gælder pt. kun danske kunder) Læs mere her

Gavekort
Har du modtaget et gavekort til Nordfrim kan det bruges som betaling på nordfrim.dk ved at indtaste gavekortkoden. Se mere omkring gavekort her

For yderligere information om betaling henviser vi til vore handelsbetingelser.

Kampagnekode
Nordfrim lancerer ind imellem kampagnekoder, som udløser rabat eller specialpriser i forbindelse med visse marketingsaktiviteter. Kampagnekoden skal indtastes i indkøbskurven. Klik her for yderligere vedledning.

3. Jeg har bestilt varer på www.nordfrim.dk - har I modtaget min bestilling?

Først når du har modtaget en ordrebekræftelse pr. e-mail med et ordrenummer, har Nordfrim modtaget din bestilling. Har du ikke modtaget denne bekræftelse, skriv da til os enten via denne side eller ring på tlf. (0045) 64 82 12 56 mandag-fredag mellem kl. 8.00-16.30 og vi vil undersøge sagen næmere.

4. Hvor lang er leveringstiden?

Alle ordrer ekspederes i den rækkefølge de indgår. Varerne afsendes straks herefter.

Forsendelsestiden vil for danske kunder være 1-5 hverdage afhængig af den valgte leveringsmåde

Nærmere information om levering, læs her.

5. Kan min bestilling annulleres?

Frem til det tidspunkt hvor din ordre afsendes fra vort lager kan din ordre annulleres. Det gøres ved at skrive til os via denne side eller ringe til os mandag-fredag mellem kl. 8.00-16.30 på tlf. (+45) 64 82 12 56.

Herefter er det ikke muligt at annullere ordren. Du er naturligvis altid velkommen til at returnere dit varekøb til kreditering/ombytning, dog med fradrag for de omkostninger der er forbundet med returneringen.

6. Kan jeg ændre varer på min bestilling eller tilføje flere?

Ordrer afgivet via Nordfrims webshop kan desværre ikke ændres eller rettes. Du vil være nødt til at annullere den oprindelige ordre og foretage en ny bestilling af den ønskede vare. Du kan naturligvis blot returnere varen, men du betaler selv de omkostninger, der er forbundet med returneringen.

7. Hvad er et abonnement?

Når du tegner et abonnement, vil du løbende modtage forsendelser indenfor den valgte abonnementstype. Du skal først betale, når du har modtaget forsendelsen, som sendes vedlagt faktura. Du kan til enhver tid opsige abonnementet.

8. Hvordan kan jeg få yderligere oplysninger om en vare?

Hvis du mangler oplysninger om en vare på Nordfrims webshop, er du meget velkommen til at skrive til os via denne side eller ringe til os på tlf. (+45) 64 82 12 56 mandag-fredag mellem kl. 8.00-16.30, og oplyse hvilken vare, du ønsker oplysninger om, samt hvilke oplysninger du ønsker.

9. Hvordan returnerer jeg en vare?

Når du handler på Nordfrims webshop har du som udgangspunkt 14 dages fortrydelsesret. Hvis du ønsker at fortryde købet af en vare, skal varen returneres i samme stand og mængde og i den originale emballage. Dette gælder også auktionsvarer.

Når varen returneres skal den emballeres forsvarligt og returneres til Nordfrim. Nordfrim dækker ikke retuporto ved returnering af varekøb med mindre det drejer sig om defekte varer til ombytning.

I returforsendelsen skal der være et bilag med navn og adresse samt oplysning om årsagen til returneringen.

Nærmere information om levering, læs her

10. Hvordan er mine klagemuligheder?

Såfremt du ønsker at klage over en forsendelse fra NORDFRIM A/S beder vi dig venligst kontakte os på mail, mail@nordfrim.dk., pr. telefon eller i brev, så vi kan finde en løsning på problemet.

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os, som ikke kan løses i mindelighed ved direkte henvendelse til os, kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse: mail@nordfrim.dk

11. Hvilke data registeres af Nordfrim?

For at kunne handle på Nordfrims webshop skal du oplyse navn, adresse og e-mail-adresse.

Ovenstående data bliver gemt med oplysninger om, hvilke varer du har købt, i 5 år fra udgangen af det regnskabsår oplysningerne vedrører, jf. bogføringslovens § 10.

Oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjepart. Dog vil der ved levering pr. pakke blive adviseret til e-mail-adressen.

12. Om auktion

Auktionen giver dig mulighed for at købe attraktive varer til den pris, du ønsker at betale. En auktion på Nordfrim’s webshop fungerer principielt ligesom en almindelig auktion dog med tre forskelle:

  • Vore auktioner kører over en længere periode
  • Købte lots sælges i modsætning til en almindelig auktion med fuld returret i 14 dage
  • Nordfrim’s auktioner tillægges ingen salærer på hammerslagsprisen

Når du har fundet en vare, du ønsker at byde på, indtaster du dit højeste bud. Vær opmærksom på, at afgivne bud er bindende. Der tillægges porto/forsendelse efter gældende regler – se portoregler

Maksimumbud (Autobud)
I princippet fungerer autobud på samme måde som ved at aflevere et skriftligt kommissionsbud på en traditionel auktion. Du vælger det maksimale beløb, du vil byde for varen, og derefter vil Nordfrim’s auktionssystem byde for dig, hver gang du bliver overbudt – op til det maksimale beløb, du har valgt som dit maksimumbud.

Med autobud slipper du altså for løbende at holde øje med budene på en vare – det klarer computeren for dig.

Bliver dit maksimale autobud overbudt, modtager du en e–mail. Hvis overbuddet sker inden for auktionens sidste minutter, når du måske ikke at modtage denne e–mail. Derfor er det altid en god ide at følge varen de sidste minutter, hvis du vil være helt sikker på at vinde auktionen.

Flere personer kan godt lægge det samme maksimale autobud. Derfor kan du desværre ikke være sikker på at vinde varen, selvom hammerslaget falder på samme beløb som dit højeste bud.
"først–til–mølle"–princippet er afgørende for auktionerne på Nordfrims webshop. Det betyder, at det er tidspunktet, hvor autobuddet bliver lagt ind og ikke tidspunktet, hvor autobuddet byder, der er afgørende. Altså, hvis to kunder lægger samme bud ind på en vare via autobud, vinder den kunde, som afgav sit autobud først. Desuden vil en kunde, der lægger et autobud ind på en vare (på for eksempel max. 1000 kr.) få varen, selvom en anden kunde på et senere tidspunkt byder 1000 kr. direkte, da autobuddet blev afgivet først. Dit højeste bud vil imidlertid hele tiden figurere i budhistorikken, således du kan nemt følge med i, om du har det højeste bud.

Hvis du vinder auktionen, vil du modtage en e–mail der fortæller at du har vundet auktionen. Hvis bud sker inden for auktionens sidste minutter, når du måske ikke at modtage denne e–mail. Derfor er det altid en god ide at følge varen de sidste minutter, hvis du vil være helt sikker på at vinde auktionen.

Hvis dit bud bliver overgået, modtager du ligeledes en e–mail, så du har mulighed for at byde igen, så længe auktionen er åben. I tilfælde af at overbuddet fra anden side sker indenfor de sidste minutter inden varen udløber, skal du være opmærksom på, at du muligvis ikke når at få denne mail inden auktionen slutter. Derfor er det en god ide at følge auktionens sidste minutter, hvis der er en vare, du meget gerne vil vinde.

Du vil altid kunne se dit eget maxbud i budhistorikken, det vil ikke være synligt for andre kunder.

Hvorfor viser budhistorikken flere vindere?
På visse auktioner tilbyder vi flere enheder af samme vare på en auktion. Det vil sige at der her vil være flere kunder, der kan vinde auktionen på en og samme vare. I budhistorikken ses tydeligt, hvor mange kunder, der er højestbydende (markeret med grøn baggrund) og dermed hvilket antal, der tilbydes på auktionen. Det er derfor også muligt, at vinderne kan få hammerslag på varen til forskellige priser. Bemærk at tidspunktet for afgivelse af buddet er afgørende for, om man står først ”i køen”, altså får varen billigst muligt. Hver byder kan kun afgive bud på ét stk. af det samme varenummer på en given auktion.

Vær opmærksom når en auktion lukker:
Hvis der bydes indenfor de sidste 3 minutter før en auktion udløber, så vil auktionen forlænges med 3 minutter. Auktionerne kan derfor hele tiden forlænges og auktionen slutter 3 minutter efter sidste bud.

Kan jeg annullere mit bud?
Bud på Nordfrim’s auktioner er bindende. Vi kan således ikke annullere buddet mens auktionen løber. Men fortryder du et bud, der medfører, at du vinder auktionen, bedes du henvende dig til Nordfrim’s kundeservice hurtigst muligt, og vi vil forsøge at undgå afsendelse af varen. Også for Nordfrim’s auktionsvarer gælder det, at der er fuld returret i 14 dage.

Betaling og afsendelse af auktionsvarer
Inden for de første 24 timer efter auktionens afslutning har du mulighed for at betale via link i mailen, som vi har sendt til dig, og dine varer vil blive ekspederet med det samme. Hvis vi ikke har modtaget betaling for den vundne auktion inden 24 timer, sendes varerne til dig vedlagt en regning efter de gældende regler i vor Handelsbetingelser. Linket i mailen vil kun virke i 24 timer fra auktionens afslutning.

Er det muligt at samle flere auktioner i samme ordre?
Ja, det er muligt at samle alle dine vundne auktioner i samme ordre og dermed kun betale porto for én ordre. Det kan gøres på 2 måder:

  1. Når du vinder auktionen modtager du en mail med et link til betaling af auktionsvaren. Med dette link lægges varen i indkøbskurven. Du skal herefter ikke fortsætte med betaling endnu, men i stedet gå tilbage og finde den næste mail for at lægge ny vare i kurven. På denne måde lægges alle de vundne auktioner i samme kurv, og du kan i øvrigt også tilføje andre varer fra webshoppen. Til sidst kan du fortsætte til betaling af den samlede ordre.
  2. Log ind på www.nordfrim.dk og øverst finder du ”Mine sider”. Herunder finder du ”Mine auktioner”, og i denne funktion kan de vundne auktioner lægges i kurv én for én, hvorefter du fortsætter til betaling.

Bemærk! Efter 24 timer bliver din ordre automatisk overført. Ordren kan betales via vor hjemmeside, hvor du logger ind under menupunkt ”Mine sider” – ”Min konto” kan du indtaste det samlede beløb og indbetale dette til Nordfrim. Har du lavet indbetalingen her, bedes du se bort fra den regning, der er vedlagt din ordre.

Nordfrim forbeholder sig ret til at lukke en auktion tidligt, forlænge en auktion, ophæve eller tilbagetrække alle de beskrivelser som vedrører de udbudte varer. Hvis det er os praktisk muligt, giver vi dig et rimeligt varsel på forhånd.

13. Hvad er en kampagnekode og hvordan benyttes den?

Nordfrim lancerer ind imellem kampagnekoder, som udløser rabat eller specialpriser i forbindelse med visse marketingsaktiviteter. Du skal her benytte en bestemt kode som skal tastes i feltet. Denne vil altid være oplyst på bestillingskuponen i kampagnen.

Hvis du ikke har en kampagnekode, lader du bare være med at udfylde feltet. En kampagnekode kan kun benyttes én gang og der kan kun anvendes én kode pr. bestilling.

Hvis du fortryder kan du altid slette koden i feltet i kurven og derefter fortsætte din ordre.
Find vejledning til brug af kampagnekode her

Vind et gavekort til en værdi af DKK 400,-